Discussion:
grote bel
(te oud om op te antwoorden)
richard lucassen
2016-01-19 12:07:58 UTC
Permalink
Ik zoek een manier om een grote bel of hoorn in een bedrijfshal te
kunnen laten afgaan op DECT. Er is *geen* FB met analoge uitgang. Dus
echt op DECT. Weet iemand daar iets voor misschien? Met de gebruikelijke
zoektermen word je overspoeld met zooi die je juist *niet* zoekt.

Iets van een DECT naar analoog converter of zo. Ik kan altijd nog wel
een vaste dect telefoon nemen en daar dan het belsignaal uit
ontfutselen, maar wellicht bestaat er al iets voor?

R.
--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/
Dick Streefland
2016-01-19 12:21:29 UTC
Permalink
richard lucassen <***@lucassen.org> wrote:
| Ik zoek een manier om een grote bel of hoorn in een bedrijfshal te
| kunnen laten afgaan op DECT. Er is *geen* FB met analoge uitgang. Dus
| echt op DECT. Weet iemand daar iets voor misschien? Met de gebruikelijke
| zoektermen word je overspoeld met zooi die je juist *niet* zoekt.
|
| Iets van een DECT naar analoog converter of zo. Ik kan altijd nog wel
| een vaste dect telefoon nemen en daar dan het belsignaal uit
| ontfutselen, maar wellicht bestaat er al iets voor?

Kun je daarvoor niet een FRITZ!DECT 200 gebruiken?
--
Dick
richard lucassen
2016-01-19 14:14:40 UTC
Permalink
On 19 Jan 2016 12:21:29 GMT
Post by Dick Streefland
| Ik zoek een manier om een grote bel of hoorn in een bedrijfshal te
| kunnen laten afgaan op DECT. Er is *geen* FB met analoge uitgang.
| Dus echt op DECT. Weet iemand daar iets voor misschien? Met de
| gebruikelijke zoektermen word je overspoeld met zooi die je juist
| *niet* zoekt.
|
| Iets van een DECT naar analoog converter of zo. Ik kan altijd nog
| wel een vaste dect telefoon nemen en daar dan het belsignaal uit
| ontfutselen, maar wellicht bestaat er al iets voor?
Kun je daarvoor niet een FRITZ!DECT 200 gebruiken?
Dat is een repeater, dat is weer heel wat anders
--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/
MM
2016-01-19 14:23:30 UTC
Permalink
Post by richard lucassen
On 19 Jan 2016 12:21:29 GMT
Post by Dick Streefland
| Ik zoek een manier om een grote bel of hoorn in een bedrijfshal te
| kunnen laten afgaan op DECT. Er is *geen* FB met analoge uitgang.
| Dus echt op DECT. Weet iemand daar iets voor misschien? Met de
| gebruikelijke zoektermen word je overspoeld met zooi die je juist
| *niet* zoekt.
|
| Iets van een DECT naar analoog converter of zo. Ik kan altijd nog
| wel een vaste dect telefoon nemen en daar dan het belsignaal uit
| ontfutselen, maar wellicht bestaat er al iets voor?
Kun je daarvoor niet een FRITZ!DECT 200 gebruiken?
Dat is een repeater, dat is weer heel wat anders
Inderdaad want de FRITZ!DECT 100 is de repeater. ;-) En de FRITZ!DECT
200 is schakelaar/verbruik/temperatuur kastje.
richard lucassen
2016-01-19 16:43:39 UTC
Permalink
On Tue, 19 Jan 2016 15:23:30 +0100
Post by MM
Inderdaad want de FRITZ!DECT 100 is de repeater. ;-) En de FRITZ!DECT
200 is schakelaar/verbruik/temperatuur kastje.
Ja, maar daar heb ik ook niets aan. Ik heb volgens mij een Siemens
Gigaset 1000TAE nodig.
--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/
Rob
2016-01-19 17:28:02 UTC
Permalink
Post by richard lucassen
On Tue, 19 Jan 2016 15:23:30 +0100
Post by MM
Inderdaad want de FRITZ!DECT 100 is de repeater. ;-) En de FRITZ!DECT
200 is schakelaar/verbruik/temperatuur kastje.
Ja, maar daar heb ik ook niets aan. Ik heb volgens mij een Siemens
Gigaset 1000TAE nodig.
Ja ik wilde net zeggen dat Siemens volgens mij een kastje in het programma
heeft wat een DECT signaal omzet naar een standaard analoge aansluiting.
Daar kun je bijvoorbeeld ook een FAX mee aansluiten op DECT.
richard lucassen
2016-01-19 17:52:46 UTC
Permalink
On 19 Jan 2016 17:28:02 GMT
Post by Rob
Post by richard lucassen
Ja, maar daar heb ik ook niets aan. Ik heb volgens mij een Siemens
Gigaset 1000TAE nodig.
Ja ik wilde net zeggen dat Siemens volgens mij een kastje in het
programma heeft wat een DECT signaal omzet naar een standaard analoge
aansluiting. Daar kun je bijvoorbeeld ook een FAX mee aansluiten op
DECT.
Als ik daar de wisselspanningspulsen uit vis van de bel dan ben ik er :)
--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/
Rob
2016-01-19 20:47:20 UTC
Permalink
Post by richard lucassen
On 19 Jan 2016 17:28:02 GMT
Post by Rob
Post by richard lucassen
Ja, maar daar heb ik ook niets aan. Ik heb volgens mij een Siemens
Gigaset 1000TAE nodig.
Ja ik wilde net zeggen dat Siemens volgens mij een kastje in het
programma heeft wat een DECT signaal omzet naar een standaard analoge
aansluiting. Daar kun je bijvoorbeeld ook een FAX mee aansluiten op
DECT.
Als ik daar de wisselspanningspulsen uit vis van de bel dan ben ik er :)
Ja of gewoon direct een bestaande bedrijfsbel op aansluiten, die zijn
er voor gemaakt.
richard lucassen
2016-01-19 21:52:18 UTC
Permalink
On 19 Jan 2016 20:47:20 GMT
Post by Rob
Post by richard lucassen
Als ik daar de wisselspanningspulsen uit vis van de bel dan ben ik er :)
Ja of gewoon direct een bestaande bedrijfsbel op aansluiten, die zijn
er voor gemaakt.
Ja, maar dat is nog maar de vraag, maar ik vermoed dat het inderdaad in
1 keer gaat werken daarmee :)
--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/
Rob
2016-01-20 09:05:26 UTC
Permalink
Post by richard lucassen
On 19 Jan 2016 20:47:20 GMT
Post by Rob
Post by richard lucassen
Als ik daar de wisselspanningspulsen uit vis van de bel dan ben ik er :)
Ja of gewoon direct een bestaande bedrijfsbel op aansluiten, die zijn
er voor gemaakt.
Ja, maar dat is nog maar de vraag, maar ik vermoed dat het inderdaad in
1 keer gaat werken daarmee :)
Het enige issue wat je soms hebt is dat een originele telefoonlijn 48v
belspanning heeft en een dergelijk kastje geeft meestal minder, 18v ofzo.

Als het een bel is die direct op de belspanning werkt dan kan hij te
zacht rinkelen. (zo'n ding met 2 grote bellen en een klepel ertussen)

Maar er waren ook bedrijfsbellen met 220v voeding en waarschijnlijk een
relais of electronische schakeling erin, die doen het wellicht wel.
richard lucassen
2016-01-20 10:05:03 UTC
Permalink
On 20 Jan 2016 09:05:26 GMT
Post by Rob
Post by richard lucassen
Ja, maar dat is nog maar de vraag, maar ik vermoed dat het
inderdaad in 1 keer gaat werken daarmee :)
Het enige issue wat je soms hebt is dat een originele telefoonlijn 48v
belspanning heeft en een dergelijk kastje geeft meestal minder, 18v ofzo.
Als het een bel is die direct op de belspanning werkt dan kan hij te
zacht rinkelen. (zo'n ding met 2 grote bellen en een klepel ertussen)
Maar er waren ook bedrijfsbellen met 220v voeding en waarschijnlijk
een relais of electronische schakeling erin, die doen het wellicht
wel.
Ik knutsel er eventueel wel een bruggelijkrichter tussen met een relais
of zo. Maar wellicht zit er al zoiets in dat ding. Ik heb 'm nog nooit
gezien. We gaan het merken :)
--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/
Rob
2016-01-20 10:13:00 UTC
Permalink
Post by richard lucassen
On 20 Jan 2016 09:05:26 GMT
Post by Rob
Post by richard lucassen
Ja, maar dat is nog maar de vraag, maar ik vermoed dat het
inderdaad in 1 keer gaat werken daarmee :)
Het enige issue wat je soms hebt is dat een originele telefoonlijn 48v
belspanning heeft en een dergelijk kastje geeft meestal minder, 18v ofzo.
Als het een bel is die direct op de belspanning werkt dan kan hij te
zacht rinkelen. (zo'n ding met 2 grote bellen en een klepel ertussen)
Maar er waren ook bedrijfsbellen met 220v voeding en waarschijnlijk
een relais of electronische schakeling erin, die doen het wellicht
wel.
Ik knutsel er eventueel wel een bruggelijkrichter tussen met een relais
of zo. Maar wellicht zit er al zoiets in dat ding. Ik heb 'm nog nooit
gezien. We gaan het merken :)
Tja je moet wel plannen wat te doen en de bijbehorende spullen kopen
want zo'n ouderwetse PTT bel is een wisselstroombel die op de 48v 25Hz
van de belspanning werkt (er zit een 1uF serie condensator in voor als
ie direct aan de lijn hangt maar meestal zit zo'n ding aan het EB contact
van een ouderwetse telefoon zodat ie niet meetingelt als je puls belde)
dus je kunt dat ding niet laten rinkelen met alleen een simpele voeding
en een relais tenzij je nog weer een 48v 25Hz generator maakt.

Allerlei electronische analoge lijn simulator spullen zoals dit soort
kastjes maar ook analoge centrales en internet routers met telefonie
maken vrijwel altijd een lagere belspanning dan wat PTT op analoge lijnen
zet. Meestal in de buurt van 18-24 volt.
richard lucassen
2016-01-20 11:23:45 UTC
Permalink
On 20 Jan 2016 10:13:00 GMT
Post by Rob
Post by richard lucassen
Post by Rob
Maar er waren ook bedrijfsbellen met 220v voeding en waarschijnlijk
een relais of electronische schakeling erin, die doen het wellicht
wel.
Ik knutsel er eventueel wel een bruggelijkrichter tussen met een
relais of zo. Maar wellicht zit er al zoiets in dat ding. Ik heb 'm
nog nooit gezien. We gaan het merken :)
Tja je moet wel plannen wat te doen en de bijbehorende spullen kopen
want zo'n ouderwetse PTT bel is een wisselstroombel die op de 48v 25Hz
van de belspanning werkt (er zit een 1uF serie condensator in voor als
ie direct aan de lijn hangt maar meestal zit zo'n ding aan het EB
contact van een ouderwetse telefoon zodat ie niet meetingelt als je
puls belde) dus je kunt dat ding niet laten rinkelen met alleen een
simpele voeding en een relais tenzij je nog weer een 48v 25Hz
generator maakt.
Allerlei electronische analoge lijn simulator spullen zoals dit soort
kastjes maar ook analoge centrales en internet routers met telefonie
maken vrijwel altijd een lagere belspanning dan wat PTT op analoge
lijnen zet. Meestal in de buurt van 18-24 volt.
Gaat vast goedkomen. Zodra ik een signaal heb dat de bel gaat kan ik er
ook een koeienmelkmachine mee aansturen als ik wil. Wat elektronica
betreft heb ik geen beperkingen. Alleen beperkingen in tijd. En anders
koop ik een bedrijfstoeter die wel op die lage spanningen reageert. Die
zullen ongetwijfeld bestaan. En ik ga niet opnieuw het wiel
uitvinden ;-)

R.
--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/
Rob
2016-01-20 14:42:01 UTC
Permalink
Post by richard lucassen
On 20 Jan 2016 10:13:00 GMT
Post by Rob
Post by richard lucassen
Post by Rob
Maar er waren ook bedrijfsbellen met 220v voeding en waarschijnlijk
een relais of electronische schakeling erin, die doen het wellicht
wel.
Ik knutsel er eventueel wel een bruggelijkrichter tussen met een
relais of zo. Maar wellicht zit er al zoiets in dat ding. Ik heb 'm
nog nooit gezien. We gaan het merken :)
Tja je moet wel plannen wat te doen en de bijbehorende spullen kopen
want zo'n ouderwetse PTT bel is een wisselstroombel die op de 48v 25Hz
van de belspanning werkt (er zit een 1uF serie condensator in voor als
ie direct aan de lijn hangt maar meestal zit zo'n ding aan het EB
contact van een ouderwetse telefoon zodat ie niet meetingelt als je
puls belde) dus je kunt dat ding niet laten rinkelen met alleen een
simpele voeding en een relais tenzij je nog weer een 48v 25Hz
generator maakt.
Allerlei electronische analoge lijn simulator spullen zoals dit soort
kastjes maar ook analoge centrales en internet routers met telefonie
maken vrijwel altijd een lagere belspanning dan wat PTT op analoge
lijnen zet. Meestal in de buurt van 18-24 volt.
Gaat vast goedkomen. Zodra ik een signaal heb dat de bel gaat kan ik er
ook een koeienmelkmachine mee aansturen als ik wil. Wat elektronica
betreft heb ik geen beperkingen. Alleen beperkingen in tijd. En anders
koop ik een bedrijfstoeter die wel op die lage spanningen reageert. Die
zullen ongetwijfeld bestaan. En ik ga niet opnieuw het wiel
uitvinden ;-)
Ik weet dat ja, ik noem het alleen even dat je niet zo'n mooie bel koopt
en dat die dan maar moeilijk aan het rinkelen te krijgen blijkt te zijn.
(TING zegt ie wel maar in tegenstelling tot een deurbel rinkelt ie niet
vanzelf als je er DC op zet, en op 50Hz AC zal ie denk ik ook niet zo
goed rinkelen omdat het mechanisme natuurlijk ontwikkeld is om te resoneren
op 25Hz)
MM
2016-01-19 13:20:01 UTC
Permalink
Post by richard lucassen
Ik zoek een manier om een grote bel of hoorn in een bedrijfshal te
kunnen laten afgaan op DECT. Er is *geen* FB met analoge uitgang. Dus
echt op DECT. Weet iemand daar iets voor misschien? Met de gebruikelijke
zoektermen word je overspoeld met zooi die je juist *niet* zoekt.
Iets van een DECT naar analoog converter of zo. Ik kan altijd nog wel
een vaste dect telefoon nemen en daar dan het belsignaal uit
ontfutselen, maar wellicht bestaat er al iets voor?
R.
Zoek eens op senioren dect bel......
richard lucassen
2016-01-19 14:20:15 UTC
Permalink
On Tue, 19 Jan 2016 14:20:01 +0100
Post by MM
Post by Dick Streefland
Dus echt op DECT. Weet iemand daar iets voor misschien? Met de
gebruikelijke zoektermen word je overspoeld met zooi die je juist
*niet* zoekt.
Zoek eens op senioren dect bel......
Dan krijg je juist een boel zooi erbij. Maar de bellen die ik zie
moeten allemaal op een analoge lijn zitten

Ik vrees dat het knutselen wordt
--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/
Dirk T. Verbeek
2016-01-19 14:09:16 UTC
Permalink
Post by richard lucassen
Ik zoek een manier om een grote bel of hoorn in een bedrijfshal te
kunnen laten afgaan op DECT. Er is *geen* FB met analoge uitgang. Dus
echt op DECT. Weet iemand daar iets voor misschien? Met de gebruikelijke
zoektermen word je overspoeld met zooi die je juist *niet* zoekt.
Iets van een DECT naar analoog converter of zo. Ik kan altijd nog wel
een vaste dect telefoon nemen en daar dan het belsignaal uit
ontfutselen, maar wellicht bestaat er al iets voor?
R.
Een Dect telefoon met koptelefoon aansluiting naar een versterker.
richard lucassen
2016-01-19 14:21:53 UTC
Permalink
On Tue, 19 Jan 2016 15:09:16 +0100
Post by Dirk T. Verbeek
Een Dect telefoon met koptelefoon aansluiting naar een versterker.
Nee, ik zoek iets wat alleen de bel laat gaan. Het is jammer dat die
centrale (Gigaset) geen logserver gebruikt anders was het een fluitje
van een cent
--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/
CaseYin
2016-01-19 15:46:39 UTC
Permalink
Post by richard lucassen
Ik zoek een manier om een grote bel of hoorn in een bedrijfshal te
kunnen laten afgaan op DECT. Er is *geen* FB met analoge uitgang. Dus
echt op DECT. Weet iemand daar iets voor misschien? Met de gebruikelijke
zoektermen word je overspoeld met zooi die je juist *niet* zoekt.
Iets van een DECT naar analoog converter of zo. Ik kan altijd nog wel
een vaste dect telefoon nemen en daar dan het belsignaal uit
ontfutselen, maar wellicht bestaat er al iets voor?
R.
Ik weet niet welke FB je gebruikt, maar aan de fb 7360 kun je een analog
toestel knoppen en daar heb je je bel-signaal!

Cy
Jooop!
2016-01-20 14:29:52 UTC
Permalink
Post by richard lucassen
Ik zoek een manier om een grote bel of hoorn in een bedrijfshal te
kunnen laten afgaan op DECT. Er is *geen* FB met analoge uitgang. Dus
echt op DECT. Weet iemand daar iets voor misschien? Met de gebruikelijke
zoektermen word je overspoeld met zooi die je juist *niet* zoekt.
Iets van een DECT naar analoog converter of zo. Ik kan altijd nog wel
een vaste dect telefoon nemen en daar dan het belsignaal uit
ontfutselen, maar wellicht bestaat er al iets voor?
R.
--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/
In mijn KPN tijd had je de "extra bel " in de catalogus staan, die werkte op
een tweedraads koperverbinding met 48volt belspanning. Als je die tussen je
FB en je DECT basisstation kunt inpassen, ben je klaar.

Zoiets: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=467163
(Hoop dat dit vaag genoeg is :-)
Rob
2016-01-20 14:46:08 UTC
Permalink
Post by Jooop!
Post by richard lucassen
Ik zoek een manier om een grote bel of hoorn in een bedrijfshal te
kunnen laten afgaan op DECT. Er is *geen* FB met analoge uitgang. Dus
echt op DECT. Weet iemand daar iets voor misschien? Met de gebruikelijke
zoektermen word je overspoeld met zooi die je juist *niet* zoekt.
Iets van een DECT naar analoog converter of zo. Ik kan altijd nog wel
een vaste dect telefoon nemen en daar dan het belsignaal uit
ontfutselen, maar wellicht bestaat er al iets voor?
R.
--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/
In mijn KPN tijd had je de "extra bel " in de catalogus staan, die werkte op
een tweedraads koperverbinding met 48volt belspanning.
Maar met die dingen is het uitkijken zoals ik uiteengezet heb.
Post by Jooop!
Zoiets: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=467163
(Hoop dat dit vaag genoeg is :-)
Dat is het soort wat wel werkt in combinatie met een relais ofzo en
een standaard deurbeltrafo.

Maar een echte PTT bel, zo'n kast met 2 grote bellen erbovenop met een
klepel ertussen die heen en weer slaat, werkt dat dus niet zomaar.
Jooop!
2016-01-20 18:16:58 UTC
Permalink
Post by Rob
Post by Jooop!
Post by richard lucassen
Ik zoek een manier om een grote bel of hoorn in een bedrijfshal te
kunnen laten afgaan op DECT. Er is *geen* FB met analoge uitgang. Dus
echt op DECT. Weet iemand daar iets voor misschien? Met de gebruikelijke
zoektermen word je overspoeld met zooi die je juist *niet* zoekt.
Iets van een DECT naar analoog converter of zo. Ik kan altijd nog wel
een vaste dect telefoon nemen en daar dan het belsignaal uit
ontfutselen, maar wellicht bestaat er al iets voor?
R.
--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/
In mijn KPN tijd had je de "extra bel " in de catalogus staan, die werkte op
een tweedraads koperverbinding met 48volt belspanning.
Maar met die dingen is het uitkijken zoals ik uiteengezet heb.
Post by Jooop!
Zoiets: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=467163
(Hoop dat dit vaag genoeg is :-)
Dat is het soort wat wel werkt in combinatie met een relais ofzo en
een standaard deurbeltrafo.
Maar een echte PTT bel, zo'n kast met 2 grote bellen erbovenop met een
klepel ertussen die heen en weer slaat, werkt dat dus niet zomaar.
Als het een telefoonbel is, dan slaat ie aan op de wekspanning van de
analoge telefoon. Geen idee of daar iets op te verzinnen is.
Machiel de Wit
2016-01-21 00:29:36 UTC
Permalink
richard lucassen schreef op 19-01-2016
Post by richard lucassen
Ik zoek een manier om een grote bel of hoorn in een bedrijfshal te
kunnen laten afgaan op DECT. Er is *geen* FB met analoge uitgang. Dus
echt op DECT. Weet iemand daar iets voor misschien? Met de
gebruikelijke zoektermen word je overspoeld met zooi die je juist
*niet* zoekt.
Iets van een DECT naar analoog converter of zo. Ik kan altijd nog wel
een vaste dect telefoon nemen en daar dan het belsignaal uit
ontfutselen, maar wellicht bestaat er al iets voor?
http://www.phone-master.nl/RTX/RTX.html
--
MdW.
richard lucassen
2016-01-21 09:57:32 UTC
Permalink
On Thu, 21 Jan 2016 01:29:36 +0100
Post by Machiel de Wit
Post by richard lucassen
Ik zoek een manier om een grote bel of hoorn in een bedrijfshal te
kunnen laten afgaan op DECT. Er is *geen* FB met analoge uitgang.
Dus echt op DECT. Weet iemand daar iets voor misschien? Met de
gebruikelijke zoektermen word je overspoeld met zooi die je juist
*niet* zoekt.
Iets van een DECT naar analoog converter of zo. Ik kan altijd nog
wel een vaste dect telefoon nemen en daar dan het belsignaal uit
ontfutselen, maar wellicht bestaat er al iets voor?
http://www.phone-master.nl/RTX/RTX.html
Ja precies, zoiets. Thnx! Maar ik ben al achter een Siemens 1000TAE
aan, dat is ongeveer hetzelfde.
--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/
Loading...