Doorschakeling bij geen sip registratie
hda
2008-05-26 22:09:32 UTC
Ik vroeg me af of het mogelijk is om gesprekken door te schakelen
naar een zelf op te geven nummer
indien er geen sip registratie is.
[Nog] niet mogelijk.
Nu komt de beller uit in de voicemail.
Ik heb getest met de flag gesprekken doorschakelen bij geen gehoor.
Maar geen gehoor moet je blijkbaar lezen als niet opgenomen.
Het werkt niet het gesprek komt altijd op de voicemail uit
Yep.

Zie ook draad:
<482dc928$0$14349$***@news.xs4all.nl>
Wim P
2008-05-27 05:06:09 UTC
Ik vroeg me af of het mogelijk is om gesprekken door te schakelen
naar een zelf op te geven nummer indien er geen sip registratie is.
Nu komt de beller uit in de voicemail.
Onderdeel van melding gemaakt naar Helpdesk.
Een VoIP B-abonnee kan zich natuurlijk ook bewust niet registreren.
Dan ook melding:"De persoon die u probeert te bereiken is momenteel niet
bereikbaar".
ALs service wordt er door geschakeld naar de voicemailbox.
Daarbij kan B-abonnee zelf bepalen in voip-selfcare voicemailbox aan of uit.
Wanneer voicemail uit dan melding : "... voicemailbox uitgeschakeld".
In deze situatie wordt een tarief gegenereerd.
Rob
2008-05-27 08:05:51 UTC
Post by Wim P
[...]
Stel je wilt je bewust wel registreren, maar je hebt een storing op je
ADSL lijn of andere storing in je VOIP spullen. Je bent niet geregistreerd
terwijl je dat wel zou willen.

Dan zou je graag doorschakelen naar je mobiel, bijvoorbeeld. Zodat je
wel bereikbaar blijft, in plaats van dat alles in je voicemail komt.

Dit zou dus een heel nuttige mogelijkheid zijn. Jammer dat dat niet kan,
zijn er ook geen plannen om dit mogelijk te maken?
Chel van Gennip
2008-05-27 08:45:25 UTC
Post by Rob
Post by Wim P
[...]
Of zijn er andere VOIP providers die dat wel kunnen?
Het lijkt mij ook een heel handige functie.
Chel van Gennip (chel vangennip nl)
Jan Ehrhardt
2008-05-27 09:36:09 UTC
Post by Chel van Gennip
Post by Rob
[...]
Bij mij heb ik dat zowel bij mijn KPN IPB als bij mijn Callvoip nummer
zodanig ingeschakeld. Uit de specs van Callvoip:

"Voorbeeld 1: als uw centrale bedrijfsnummer wordt gebeld, gaan de drie
telefoons op de verkoopafdeling over. Zijn zij allemaal niet bereikbaar (in
gesprek dan wel afwezig), dan gaat het gesprek door naar het hoofd verkoop.
neemt ook deze niet aan, dan wordt het GSM-nummer van het hoofd verkoop
gebeld. Als ook dat niet wordt opgenomen, dan kan de beller een bericht op de
voicemail achterlaten."

'in gesprek dan wel afwezig' moet je lezen als die twee plus geen
SIP-registratie. Ook dan schakelt Callvoip door naar mijn mobiel.

http://www.callvoip.nl/callvoip_pbx.php

Jan
Massimo
2008-05-27 11:26:33 UTC
Hallo Egon,
[...]
Ik zoek zo iets als je hebt bij een gsm
geen netwerk dekking => doorschakelen naar een eigen nummer mijn gsm
Egon
Dat betekent dan toch dat de beller de hogere gesprekskosten betaalt
die aan het bellen naar mobiel vastzitten, nietwaar?

In een privésituatie moet je dat de beller wel even zeggen lijkt me.
:-)

Massimo
Rob
2008-05-27 11:44:26 UTC
Post by Massimo
[...]
Nee want bij een doorschakeling betaalt de beller het normale tarief
om naar dat doorgeschakelde nummer te bellen en de eigenaar van het
doorgeschakelde nummer betaalt de kosten voor het gesprek naar het nummer
waarnaar doorgeschakeld wordt. Het probleem wat je probeert aan te
geven bestaat dus (normaal gesproken) niet.

Je kunt hooguit stellen dat dit doorschakelen dus alleen kan werken
op nummers waarvoor er toestemming is tot het maken van kosten. Dit
kun je bij XS4ALL aan en uitzetten in het VOIP selfcare centrum.
Een doorschakeling naar een mobiel nummer terwijl er geen mobiele
nummers gebeld kunnen worden, dat gaat dan waarschijnlijk niet.
Chel van Gennip
2008-05-27 16:04:29 UTC
Post by Jan Ehrhardt
Post by Chel van Gennip
Post by Rob
[...]
Budgetphone blijkt ook een handige functie te hebben:

*22*nummer# (doorschakeling indien apparatuur niet online.)

Lijkt mij handig, want als de ADSL plat is of de stroom uitgevallen is,
kan je niet meer zo veel doen.
Chel van Gennip (chel vangennip nl)
Michel Arts
2008-05-27 16:33:58 UTC
Post by Rob
Post by Massimo
[...]
In een privesituatie moet je dat de beller wel even zeggen lijkt me.
:-)
[...]
En als je het gesprek toch naar de voicemail laat gaan betaalt de
voip eigenaar niets.
Je zou dus moeten kunnen kiezen
1) Een in gesprek toon.
Een oproeptoon ligt meer voor de hand dan een in gesprek toon. Een in
gesprek toon suggereert dat degene die gebeld wordt wel bereikbaar is
maar op dat moment in gesprek is. De oproeptoon benadert de analoge
situatie het beste. Als er een breuk is in de kabel bijv. en de gebelde
persoon dus niet bereikbaar is hoor je toch de oproeptoon.
2) Gesprek komt in voicemail // meldtekst
3) Gesprek door schakelen naar ander nummer
XS4ALL zou zich best kunnen onderscheiden door een paar experimentele
diensten voor voip aan te bieden.
Egon
Nero Imhard
2008-06-06 11:59:05 UTC
Ik vroeg me af of het mogelijk is om gesprekken door te schakelen
naar een zelf op te geven nummer indien er geen sip registratie is.
Nu komt de beller uit in de voicemail.
Het "principle of least surprise" volgend (en ooit waren ze daar bij
xs4all heel goed in), zou je willen dat de beller een bezettoon krijgt
als je niet geregistreerd bent.

Daarbij is het een leuke extra als je kunt doorschakelen.

Eventueel naar voice mail.

Merk op dat bij die laatste twee de kostenteller voor de beller aangezet
wordt; dat moet dus een bewuste keuze zijn!

Jasper Janssen
2008-06-10 14:01:07 UTC
Wij hebben nu 3x ISDN-2 op het werk. 12 nummers zolang we bij XS4ALL
niet meer als 1 nummer kunnen overzetten is voip via hun geen optie.
Je kunt eerst porteren naar een andere provider en daarna naar xs4all,
maar er is niet zo heel veel reden om speciaal naar xs te gaan.

Jasper
Jan Ehrhardt
2008-06-12 02:38:04 UTC
Heb je ook een fax ingebruik?
Nee.
of gebruik je de fax2email services van callvoip
Ik zou nu nog gebruik kunnen maken van faxmail van KPN (was gratis bij mijn
IPB abo). Als dat afloopt heb ik een alternatief bij Xoip. Voor die ene keer
in de drie jaar dat iemand mij per se wil faxen.

Jan